Reis mee met Susanne

Hawaii - Big Island

Hallo allemaal,

Bij deze weer een update van onze reis. We zijn de afgelopen dagen op Big Island, Hawaii geweest en hebben weer allerlei nieuwe dingen geleerd en ervaren. Hieronder een samenvatting van mijn ervaringen.

Ik had niet verwacht dat:
- het bijna zes uur vliegen is vanaf Los Angeles
- ik geen eilandgevoel zou hebben, het is hier echt geen Ameland of Terschelling
- er een soort van openair luchthaven zou zijn (blijkbaar weinig regen en hoe dat in het orkaanseizoen gaat…, geen idee?!)
- je op Hawaii om 5.00 uur wakker zou kunnen worden van verschillende kraaiende hanen
- er zoveel (kleine) koffieplantages zijn
- we een foto zouden kunnen maken van hoe een ananas groeit
- ik 'mountain apples' toch lekker zou vinden (In Costa Rica waren ze minder zoet en vond ik ze niet lekker)
- je 's avonds wel een vest aan kan/moet omdat het flink afkoelt
- er in de middag regelmatig een buitje regen valt

Ik had wel verwacht dat:
- de zonsondergangen geweldig mooi zijn
- er een (actieve) vulkaan op het eiland is (wat ik dan weer niet verwacht had, is over het hele eiland zwarte lava te zien)
- er zoveel te zien is qua natuur
- je veel mooie baaitjes en strandjes hebt waar je geweldig kunt snorkelen
- de mensen ontzettend vriendelijk en open zijn

En verwacht…, ik weet niet of dat het juiste woord is, gehoopt is misschien een beter woord, ik had gehoopt seaturtles en dolfijnen te zien en dat is gelukt :-) We hebben de dolfijnen vanaf het strand zien springen en spelen. Andre heeft ze tijdens het snorkelen van heel dichtbij gezien, ik was er helaas niet bij. De schildpadden hebben we vanmorgen beide nog van dichtbij gezien. Echt super om te zien hoe je opeens een 'rots' omhoog ziet drijven en een kopje uit het water ziet komen. Om je dan vervolgens te realiseren dat er niet maar één schildpad maar wel 4 of 5 in de buurt zijn. Voor het bewijs zie de foto :-) Voor een indruk van Hawaii, om precies te zijn Big Island kun je de foto's via de volgende link bekijken: Foto's Big Island - Hawaii