Reis mee met Susanne

Whitsundays en meer :-)

Dag allemaal,

De afgelopen tijd ben ik van Sydney naar het noorden getrokken en vanavond stap ik al weer op de laatste Greyhoundbus aan de oostkust. In de tussentijd heb ik na Brisbane de plaatjes Noosa, Agnes Water (vlakbij 1770) en Airlie Beach aangedaan. Een heleboel leuke, interessante en gezellige mensen ontmoet, van het mooie weer genoten en het steeds veranderende landschap. Gigantisch zo groot als dit land is. Het wildlife is bijzonder en soms ook een beetje onwennig: spinnen, hagedissen, kangaroo's, vogels in allerlei soorten en maten. Vraag me soms af waarom ik thuis zo moeilijk over een spinnetje kan doen, dus lieverd ik zal in het vervolg ook gewoon zelf een spinnetje buiten zetten :-)

Na de Whitsundays op woensdag, donderdag en gisteren zijn we gisteren nog met een aantal mensen van de boottocht uit eten geweest. Omdat het Goede Vrijdag was, was er maar een restaurant/pub/bar open en deze moest voor de vergunning een strikte regelgeving hanteren. Je mocht er een uur voor je maaltijd zijn en drinken, tijdens je maaltijd en nog een uur na de maaltijd. Of het nou iets met alcohol was of niet deed er volgens mij dan weer niet toe. Het waarom of hoe en wat is iets waar ik niet helemaal achter ben gekomen, de mensen die ik heb gevraagd waren backpackers en hadden helaas ook geen antwoord op mijn vragen.

Bij binnenkomst kreeg iedereen een polsbandje met daarop de tijd, 18.25 uur in mijn geval. Er werd regelmatig gecontroleerd en inderdaad 3 uur later werd ik vriendelijk verzocht 'de tent' te verlaten. Ehm, juist, ik geloof dat het voor het eerst in mijn leven was dat ik uit een bar/kroeg ben gegooid. Best een bizarre gewaarwording ;-)

Vanavond zal me de busreis van ongeveer 9 uur en 630 km naar Cairns brengen waar ik meer van het Barrier Reef Marina Park zal zien :-) Snorkelen tussen al die prachtig gekleurde vissen..., dat is zo mooi!! Whitsundays is onderdeel van het zelfde national park en ook daar was het snorkelen geweldig, dus kom maar op met die snorkel en een stingersuit..., jullie begrepen het al, ik vermaak me hier prima.

Vanuit Cairn zal ik volgende week donderdag naar Adelaide vliegen en vanuit daar ga ik een 7 daagse tour naar Alice Springs doen. Ik ben heel benieuwd hoe anders het landschap zal zijn en kijk er dan ook erg naar uit. Vanuit Alice Spring vlieg ik naar Melbourne. Ik heb nog geen idee wat ik daar precies allemaal zal gaan zien, maar de stad zelf, de Great Ocean Road, de Twelve Apostles en een wijngaard bezoeken (misschien wel met de fiets of te paard) staan wel op het lijstje. Als jullie nog tips of ideeen hebben, dan laat het me weten!

Wens jullie allemaal fijne pasen en geniet van het lange weekend.

Groetjes Susanne

Reacties

Reacties

Wieke

Klinkt alsof je het drukker hebt dan in Nederland... Maar wel met leuke dingen! Have fun girl!! XXX

Els

O, wat heerlijk om te lezen. Geniet ervan, meid!
Groetjes uit Blijham!

Marian

wat heerlijk!! Doe de abo's de groeten bij de Uluru... en vergeet the Olga's niet, dat is ook waanzinnig mooi!!

Ellen

He Susanne!
Eindelijk is het dan gelukt om je leuke verhalen even door te lezen! Klinkt goed allemaal, ben natuurlijk wel een beetje jaloers. Hier gaat het leven gewoon door, dus je mist niets (behalve dan een blikopener op z'n tijd).
Geniet maar lekker van je mooie reis en als je terug bent moeten we maar even een foto avond plannen!
Groetjes, Ellen

Els

Hee Suus, bedankt voor je mooie kaart! De mannetjes waren helemaal onder de indruk van de koala's.
Veel koninginnedag-groetjes (al aan gedacht vandaag, of niet?) vanuit Blijham!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!