Reis mee met Susanne

Port Stephens, Melaleuca Surfside Backpackers

Dag iedereen,

Dit zal de eerste keer zijn dat ik jullie ga vertellen dat mijn reisroute niet zoals ik eigenlijkbedachthad isgegaan, ben benieuwd hoe vaak ik dit nog zal gaan doen ;-)

Ik ben afgelopen donderdag niet gelijk naar Byron Bay gegaan, maar eerst nog naar Newcastle waar ik een nacht ben gebleven om daarna de volgende ochtend mijn weg te vervolgen naar Port Stephens, Anna Bay, Melaleuca SurfsideBackpackers. Het was het echt waard, wat een heerlijk hostel en een super mooie omgeving. Het deed me denken aan de pousada in Paraty, Brazilie.Hier woonden alleen geen apen, maar wel een drietal honden, een aantal kakatoes en een kangaroo. Wat een leuk beest, ze is met de fles groot gebracht en woont nu op het terrein. Gisteravond zat er een beest(je)op het pad van het toiletgebouw naar het slaapgebouw waarvan ik geen idee heb wat het was, een wombat misschien?! Ik zal eens een google poging doen, het leek een beetje op een groot konijn zonder lange oren met een zwarte konijnestaart ipv een witte. Heb helaas geen foto kunnen maken, toen ik mijn camera had, was het beestje al weer vertrokken. Ook zouden er koala's moeten zitten maar die heb ik niet kunnen ontdekken, volgens mij heb ik ze 's nachts wel gehoord. Schijnt dat ze een beetje hetzelfde geluid maken als wilde zwijnen...

De standaardvraag (die ik inmiddels zelf ook al aan iedereen stel) kon ik ook in dit hostel weer beantwoorden met: ik kom uit Nederland. Deze eigenaarvroeg door, welke stad en hoe klein de wereld is, hij kende de stad Groningen, had er een aantal weken gewoond enkende zelf de wijk waarin in woon. Besthandig zo'n t-shirt met Groningen erop:-) Hij herkende de naam van de stadop mijn shirt vertelde hij achteraf.

Nelson Bay heb ik gisteren in de regen aangedaan en ik vond het niet heel veel bijzonders, moet heel eerlijk bekennen dat een grijze lucht ook niet heel aantrekkelijk is om veel foto's te maken. Aan het eind van de middag nog even naarhet strand om de hoek bij het hostel, 'one mile beach' om surfers te kijken.Sorry Jackelien, ik ben nog niet geslaagd in mijn missie, maar gaat komende weken zeker goed komen :-)s Avonds komt opeens Marijn binnen lopen, haar heb ik in Sydney ontmoet en we zijn vandaag samen naar het strand geweest, reisroutes besproken, tips en ideeen uitgewisseld enz enz. Zij blijft nog een nacht inPort Stephensen doet daarna nog twee kleine plaatsje aan voordat ze naar Ballina en Byron Bay gaat. Ik ben op dit moment, zondagavondal weer in Newcastle enstap straks in de Greyhound nachtbus naar Ballina.Morgenochtendkom ik daar aan en ga ik gelijk nog een half uurtje met een localebusdoornaar Lennox Head. In Lennox Head zal ik ook een nacht blijven en daarna, ja daarna zal ik echt naar Byron Bay gaan.

Groetjes Susanne

Reacties

Reacties

Jackelien

Plannen zijn er om gewijzigd te worden toch? Klinkt goed allemaal! Ik verwacht overigens nog wel dat je onze missie voort gaat zetten! :)
Have run! Kijk uit naar je volgende avontuur!

Heleen

Stoer, stoer, stoer. Ben trots op je (en stiekem een beetje jaloers)! Liefs

bernd & dietrich

Moi. Goede verhalen! Je moet je de hartelijke groeten vanuit Bochum toe laten komen. Carsten & Moritz zeiden gisteren dat je nog een stukje verder dan Cairns moet gaan, naar Darwin. Dat behoorde tot de topplaatsen in hun lijstje.

Tante Gisela zegt dat je goed moet opletten op je reis! :)

Marian

Haha, ja dat wijzigen dat blijft zo!! Gewoon op de golf gaan staan, surf je vanzelf ergens naartoe!

Vera

Hi Suus,
kann es sein, dass dieses "Biest" was du gesehen hast ein Mara (Pampashase) war??? Ich wünsche dir noch weiterhin schöne Abenteuer und lass dich nicht fressen!!

Knuffe Vera

Margreet

Ha meis,
Super leuk om al je verhalen te lezen zeg.....
Heel veel plezier nog. Wat betreft het diertje dat je gezien hebt, klinkt wel als een wombat....

Dikke tut Johan, Elin en Margreet

Wim, Angelina, Michelle en Esmee

Hoi,

Leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien. We wensen je nog veel reisplezier en houden je in de gaten ;-) TOI TOI TOI!

Groetjes van ons

Joanneke

He meid,

Geweldig om je verhalen te lezen! Geniet ervan.

Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!