Reis mee met Susanne

Amerika is en blijft een bizar land :-)

Hallo iedereen, Maanden voor de verkiezingen al peilingen, debatten en vooral ook publieke handigheden. De brandstofprijzen bv. die dalen hier op dit moment! Je betaalt gewoon minder aan de pomp, kan me niet herinneren dat ik ooit in NL aan de pomp heb gestaan en minder hoefde te betalen...., voor de kiezer hier doet men echt heel veel. De prijzen voor een pakje sigaretten verschillen per winkel en als je buiten op een terras zit wat aan de straat ligt, dan mag je op dat terras geen alcohol drinken. Die overheerlijke cocktail drink je dus lekker binnen met de airconditioning aan..., en dat terwijl het zo fijn is hier buiten. Zo vinden wij ook elke keer weer als we uit de Publix (onze nieuwe Appie) komen dat buiten de verwarming aan staat, want brrr wat is het koud in die winkel. De mensen zijn heel vriendelijk, geïnteresseerd en behulpzaam. Als jij met mensen staat te praten en er komt een vriendin van hun bijstaan en zij tegen haar zeggen, dit zijn Andre en Susanne uit Nederland en die vriendin dan vol enthousiasme begint te vertellen dat haar zoon in Kopenhagen gewerkt heeft tijdens de kerst en dat hij het daar zo geweldig vond, tja wat doe je dan? Eerst je verbazing wegwerken en dan zeggen dat Kopenhagen niet in Nederland maar in Denemarken ligt? Dat het wel allemaal Europa is, maar toch echt anders is dan Nederland... Of zeg je gewoon maar even niets. Sommige mensen vertellen je binnen 5 minuten hun hele levensverhaal, open als ze zijn, zoals de mevrouw die we in de supermarkt spraken. Zij stond er met een aanbieding van een nieuw zoutje en kaas, of we even wilden proeven. In NL zou ik denk ik 'nee' gezegd hebben. Geen belangstelling, haast omdat er na het werk nog snel de missende boodschap gehaald moest, of iets anders. Hier blijven we staan en luisteren we naar haar verhaal, het nieuwe zoutje is lichter, heeft minder vet en is dunner en veel smaakvoller. Juist! Maar idd erg lekker en we nemen een zak mee. Het is tenslotte vakantie :-) Of we ook gebruik willen maken van de aanbieding, 2 voor 4 dollar. Ehm, nee, want 1 zak kost 2 dollar, waar hier de aanbieding zit ontgaat ons even. Waar we vandaan komen? En zo weten we binnen 5 min. dat deze mevrouw hier nog maar net een paar weken woont. Dat ze klaar was met het koude weer en de winterse omstandigheden met sneeuw, dat ze dus haar huur had opgezegd, haar spullen verkocht heeft, de rest in haar auto heeft geladen en via een bezoek aan haar broer richting Florida is gereden. Ze dacht dat ze bij een vriendin kon wonen, maar die had 2 honden en dat werkte niet, dus nu woonde ze ergens in de buurt van haar werk. Ze straalde en genoot van de nieuwe omgeving en het warme weer. Voor haar nooit geen sneeuw meer! Tjonge een bezoek aan de supermarkt wordt een hele belevenis incl. ontmoeting met een local! Een laatste verbazing van de afgelopen week was het boeken van de hotelovernachtingen in Miami. Andre en ik zaten beide tegelijk achter internet, op dezelfde website en we hadden dezelfde zoekcriteria gebruikt. Na wat zoeken, vergelijken, locatie op de kaart bekijken enz bleven er twee hotels over. We wilden optie 2 kiezen en Andre zei iets over de prijs en ik had zoiets van: 'Huh, hoe bedoel je? De hotels kosten beide toch hetzelfde.' Haha, nou niet dus!! Het hotel van optie 2 kostte bij mij 50 dollar minder dan bij Andre. Bij mij waren ze even duur, bij Andre niet. Echt geen idee hoe dat werkt, maar ik heb het hotel maar geboekt! :-) Als iemand van jullie een idee hee hoe dit zit, dan laat het even weten, ben er best nieuwsgierig naar. (En het verschil zat niet in de instellingen, we zochten beide op prijzen in dollar.) Inmiddels zijn we in Miami aangekomen, zijn we blij met onze hotelkeuze en is de 'in de namiddag onweersbui' weer overgetrokken en gaan we South Beach nog een beetje verkennen. De eerste 2 ferrari's, een maserati en een bentley met chauffeur zijn al gezien, glitter en glamour, zien en gezien worden. Denk dat ik dan eerst nog even onder de douche moet :-) Genieten van de laatste dagen in Florida. Groetjes en liefs Andre en Susanne

Heleen

Hai,

Ik weet hoe het zit! Hoorde het laatst toevallig op de radio. De computer die André gebruikte was waarschijnlijk van een duurder merk! Schijnt daar heel gebruikelijk te zijn. Dus wil je goedkoop, zoek de oudste computer op die je hebt!

Liefs

Stephanie

He,

Ard werkt bij hotels.nl, die trouwens niet volgens onderstaande acties handelen. Hij herkende jullie verbazing meteen.

Zie onderstaande link:

Els

Hee Susanne,
Wat weer heerlijk om te lezen. Geniet van alle verbazingen daar! Liefs uit Blijham

Wim Veldhuis

Dat is een nadeel van het gebruik van een Apple...

Susanne

Ehm, maar ze waren beide van Apple...

Wieke

Gewoon lekker verbaasd blijven over hoe de wereld soms in elkaar zit en blij zijn wanneer het in jouw voordeel is ;) Tot strax :) XXX