Reis mee met Susanne

Al 84% van mijn reis gehad

Dag allemaal, De tijd vliegt voorbij, nog een kleine vier weken te gaan. Op het moment zijn we in Naples aan de westkant van Florida en ik ga proberen een verhaal te schrijven op de ipad. De laptop is in gebruik, Andre is druk bezig om wazige en slechte foto's en zoveel mogelijk onnodige raw. bestanden weg te gooien. Vaak is een jpg. bestand voldoende en de 'boel' begint aardig vol te raken, dus vandaag tijd genomen voor deze klus. En net als foto's uitzoeken is ook een blog bijhouden een tijdrovende klus gebleken waar ik me nu dus op ga storten het komende uur :-) Op 29 juni zijn we 's avonds van Oahu (Honolulu, Hawaii) naar Los Angeles gevlogen. Op 30 juni 's morgens om een uurtje of zeven hebben we de auto opgehaald om LA nog een dag en een nacht 'onveilig' te maken. Tijdens onze rondreis in Californie in 2009 hebben we ook al veel van LA gezien, maar de 'vergeten' plekjes wilden we nu graag opzoeken. Zo zijn we bv. in 2009 redelijk dichtbij de beroemde pier met reuzenrad aan Santa Monica Beach geweest, maar de pier en het reuzenrad hebben we toen niet gezien, voor ons een oeps moment. Deze keer is het ons wel gelukt :-) En wat was het reuzenrad in het echt veel kleiner dan als je het op tv of in films ziet! Ook hebben we het hoofdgebouw van de serie CSI Miami opgezocht. Ja..., jullie lezen het goed, het gebouw van CSI Miami staat in LA en er staan allemaal andere gebouwen/kantoren omheen, er loopt een treinrails langs en in de serie lijkt het gebouw wel aan het water te staan. Tja 'what you see, is what you get' is hier niet van toepassing. Afgesloten hebben we de dag bij 'The Stinking Rose', een geweldig restaurant waar we in 2009 in San Francisco gegeten hebben en wat ook in LA in Hollywood te vinden is. Helaas geen beroemdheden gezien. Maar onderweg in Hollywood hebben we wel een geweldige, zwarte Lamborghini langs zien of beter gezegd horen scheuren. Wie er achter het stuur zat, niet te zien. Van wie zou die zijn geweest?! Geen idee ;-( Op 1 juli zijn we in Florida, Miami aangekomen. Even flink wennen, erg warm met een hoge luchtvochtigheid en vergeleken met Hawaii 6 uur tijdsverschil. De eerste nacht heel weinig geslapen, krijg ik dan toch nog last van een jetlag, ging er door mijn hoofd. Het antwoord is: JA! Andre had er ook last van, dus op het moment hebben we een beetje moeite met opstaan s'morgens, maar om in het ritme te komen doen we dat wel braaf elke dag. Bovendien is er veel te veel te zien en te beleven om langer dan tot acht uur 's morgens in bed te blijven. Vanuit Miami zijn we eerst zuidelijk gereden, naar Key West. Terug zijn we in Key Largo geweest. Wauw, wat is er vreselijk veel moois te zien in deze wereld!! Water in alle verschillende kleuren blauw en groen die je maar kunt bedenken. Zonsondergangen, de ene dag met veel geel en goud en de volgende dag met rood en oranje en alles wat er tussen in zit. Leuke restaurantjes en niet alleen maar grote fastfood ketens, live muziek, straatmuzikanten, mooie oude gebouwtjes, musea, het was er allemaal. Doordat het hier deze week vakantie is, ivm 4 juli, onafhankelijkheidsdag, was het erg druk maar ook erg gezellig. Weer een plek waar ik nog wel een paar dagen langer had willen blijven. Vandaag hebben we de Keys achter ons gelaten en zijn we via het Everglades National Park en Big Cypress National Preserve naar de zuidwestkust van Florida gereden. Morgen brengen we een uitgebreider bezoek aan het Big Cypress National Preserve. Wel hebben we vandaag al de eerste krokodillen/alligators in het water langs de weg gezien. Naast de weg loopt een soort van sloot en tegenover het visitor center in die sloot lagen de alligators. Er was een gezin met een zak marshmellows, die de marshmellows in het water gooiden om de aandacht van de alligators te trekken, mooi voor de foto's maar vast niet gezond voor de alligators. Overal staan ook borden dat je niet mag vissen vanaf de brug. De mensen die we wel hebben zien staan met een vishengel stonden langs de weg, niet op een brug. En eigenlijk altijd achter de vangrail, dus aan de wegkant van de vangrail. Een grote alligator leek ons een zeer goede reden om niet te dicht bij het water te komen! Verkeersborden met crocs, deers and panters crossing deed mij heel erg aan Australie denken. En de vrouw die we spraken in het visitor center, die in Florida woont, maakte me ook niet veel meer gerust door te vertellen dat er idd soms wel eens een kat of een hond verdwijnt... Hoezo Australie heeft de meeste gevaarlijke dieren!? Ik kan me niet herinneren dat iemand me daar verteld heeft dat er wel eens iets of iemand verdwijnt door een koala of een kangaroo. Mijn tijd is op en de belevenissen van vandaag ook, we gaan nu eerst het vuurwerk bekijken hier. Welterusten en slaap lekker voor jullie allemaal! Liefs en groetjes aan iedereen thuis Andre en Susanne ps. Mijn retourdatum naar Schiphol is in het weekend van 28 en 29 juli ps. Dank jullie wel voor alle lieve, leuke en gezellige berichtjes, smsjes en mailtjes voor mijn verjaardag. Ik heb een erg leuke dag gehad! ps. het vuurwerk werd op de pier van Naples afgestoken, het strand was afgeladen vol, op het water allemaal bootjes en het vuurwerk zelf en de reflectie ervan op het water was echt GEWELDIG!!

Tamara

Mooi verhaal weer jongens! Geniet van de laatste weekjes.
liefs Tamaar

Janet

Ha Susanne en Andre,

Weer een heerlijk verhaal zeg, en mooi beeldend beschreven. Wij hebben deze week personeelsuitje op de Hanze en ik zal aan je denken. Veel plezier nog en je hebt nog meer dan drie weken te gaan.... Wij hebben slechts drie weken ;-)
groetjes Janet

Tetske

Wat een mooi verhaal om te lezen. Leuk om op deze manier je belevenissen mee te krijgen. Nog een paar mooie weken (en dan zijn wij aan de beurt :) )

Marian

wow, wat gaaf allemaal zeg!! En leuk dat jullie nu ook tijd hebben om wat dieper in het Amerikaanse leven te duiken, doordat je de omgeving nog een keer ziet :-D
Geniet van jullie tijd daar!!!
liefs,
Marian